Εντός του Φεβρουαρίου πρόκειται να ξεκινήσει η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την σύσταση Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών (ΙΚΕ), καθώς αναμένεται η έκδοση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα διασυνδεθεί με το ΤΑΧΙS, ενώ σταδιακά θα αφορά σε όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων και θα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση στη διαλειτουργικότητα με απώτερο στόχο να ηλεκτρονικοποιηθεί πλήρως το σύστημα και να αφορά όλο τον κύκλο ζωής μίας επιχείρησης.
Τα παραπάνω ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και προστασίας Καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους και αναφέρθηκε στους προτεραιότητες του έργου του για το προσεχές διάστημα.
Όπως δήλωσε ο κ. Αυλωνίτης, ιδιαίτερη σημασία δίνεται στα αναπτυξιακά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης σε συνεργασία με την ειδική γραμματεία για το ΕΣΠΑ η έναρξη προγραμμάτων που θα αφορούν στις εμπορικές επιχειρήσεις.
Τα προγράμματα θα αφορούν σε οριζόντιες δράσεις και συνέργειες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στην εξοικείωσή τους με το ηλεκτρονικό επιχειρείν, ενώ υπάρχει ήδη σε εξέλιξη διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς και για δράσεις, εκτός από το ΕΣΠΑ, και μέσω του αναπτυξιακού νόμου, που θα αφορούν στο clustering και στη δημιουργία αλυσίδων αξίας για όλα τα στάδια της επιχειρηματικότητας από τη παραγωγή μέχρι και τον τελικό καταναλωτή. Αναμένονται οι προτάσεις των φορέων στις αρχές Φεβρουαρίου.
Στόχος, όπως σημείωσε ο γενικός γραμματέας, δεν είναι να μπλέκουμε στα πόδια της επιχειρηματικότητας αλλά να βοηθήσουμε την επιχειρηματικότητα και ιδιαίτερα τη μικρομεσαία με δράσεις για την ανάπτυξή της. Ο κ. Αυλωνίτης σημείωσε ότι κάποια από τα θέματα που ασχολείται η γενική γραμματεία σχετίζονται με το θέμα της αξιολόγησης και σε αυτό το πλαίσιο θα γίνουν παρεμβάσεις για την περαιτέρω μείωση των διοικητικών βαρών όπως μέσα από τη βελτίωση του εταιρικού δικαίου (ασφάλεια δικαίου, σαφήνεια κλπ) και για την ηλεκτρονικοποίηση όχι μόνο σε ότι αφορά στη σύσταση επιχειρήσεων αλλά για όλο τον κύκλο ζωής μίας επιχείρησης.
Τον Φεβρουάριο θα γίνουν οι πρώτες τροποποιήσεις για τις ΕΠΕ και στη συνέχεια θα υπάρξουν τροποποιήσεις και για τις ΑΕ. Για την ηλεκτρονικοποίηση της σύστασης επιχειρήσεων, όπως είπε ο ίδιος η πλατφόρμα θα λειτουργήσει το Φεβρουάριο, αρχικά για τις ΙΚΕ και θα επεκταθεί σύντομα και στις άλλες μορφές επιχειρηματικότητας. Στόχος είναι μια πλήρως ηλεκτρονική διαδικασία με δυνατότητες που δεν υπήρχαν μέχρι σήμερα όπως ότι θα μπορεί κάποιος να παίρνει και κωδικούς TAXIS μέσα από την ίδια πλατφόρμα, ενώ συνεχώς θα γίνονται παραμετροποιήσεις για την βελτίωση του συστήματος. Η πλατφόρμα θα γίνει με βάση το ΓΕΜΗ και την εποπτεία θα την έχει το υπουργείο Οικονομίας σε συνεργασία με τα επιμελητήρια.
Ένας ακόμη άξονας προτεραιοποίησης είναι να ενεργοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση της επιχειρηματικότητας και ήδη καταρτίζονται δυο μελέτες για να επεκταθεί η υπηρεσία μίας στάσης σε όλο τον κύκλο ζωής μίας επιχείρησης, όχι μόνο στη σύστασή της, και να γίνει παρατηρητήριο επιχειρηματικότητας με την ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας για την παρακολούθηση της επιχειρηματικότητας και για την ποσοτική ανάλυση των ρυθμίσεων ώστε να υπάρχουν στοιχεία για το οικονομικό κόστος οποιασδήποτε απόφασης λαμβάνεται και αφορά στην επιχειρηματικότητα.
Σχετικά με τις «πράσινες» δημόσιες συμβάσεις υπάρχει συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών και με την ΕΕ σχετικά με τις προδιαγραφές ώστε να ξεκινήσουν οι πρώτες προκηρύξεις εντός του 2018.
Σημειώνεται τέλος, σε ότι αφορά στο θέμα της κυριακάτικης λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων ο γενικός γραμματέας επεσήμανε ότι οι περιφερειάρχες έχουν το σημαντικότερο μερίδιο ευθύνης για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν τα καταστήματα στην περιοχή ευθύνης τους αλλά η κυβέρνηση δίνει πολύ μεγάλη σημασία στους ελέγχους ώστε να αποκλειστεί οποιαδήποτε πιθανότητα παραβατικότητας σχετικά με τα δικαιώματα των εμποροϋπαλλήλων.
Πηγή: tanea.gr
Γιατί να επιλέξετε την λογιστική εταιρεία EFM
Η πολυετής εμπειρία των στελεχών του EFM σε συνδυασμό με το ευρύ δίκτυο των εξειδικευμένων συνεργατών της, εξασφαλίζει σε κάθε επιχείρηση την πλήρη κάλυψη των αναγκών της.
Παρέχεται διαρκής παρακολούθηση της προόδου της κάθε επιχείρησης, διαθέτοντας πόρους και ειδικές υπηρεσίες προκειμένου να ανέλθει σταδιακά στον τομέα δραστηριοποίησής της.
Κάθε πελάτης επωφελείται από την συνεργασία του με επαγγελματία συνεργάτη του λογιστικού γραφείου, καθώς επιβλέπει την ανάπτυξη της επιχείρησης με κορυφαίο στόχο την υγιή και μακρόπνοη κερδοφορία.